Tants ja tagaajamine

6 nov.

Ärge, palun, nüüd naerma hakake.
Ma olen noorest peast tantsimist õppinud.
Mina, jah, mina. Kuigi endalgi on raske seda ette kujutada. Suur paks kohmakas mees, kes kipub laulma ainult kõvasti ja ainult valesti, kui sobiv hetk ette tuleb ning kelle liikumismaneer meenutab värskeltärganud mitte üleliia targa karu oma.
Nii ometigi on.
Mitte et see mulle hullusti meeldinud oleks. Ma olin ainult üheksa-aastane ja oleksin tahtnud rohkem kodus olla, nohiseda. Oli mingi selline aasta, kui üks huviring teist taga ajas – kunst, tants, lennumudelism. Jagus ikka jaksu. Joonistada mulle meeldib siiamaani ja et tantsimist on õpitud, on takkajärgi hirmus hea meel. Kuigi väga vähe on meeles. Cha-cha samm hästi hädiselt ehk.
Ja uuesti: ärge, palun, nüüd naerma hakake – mulle meeldib tantsida. Kuigi maru harva saab. Pole nagu kohta või ei tea seda. Jah, muidugi, igasugu klubid ja värgid on olemas. Noh… mul on minu eelarvamused. Ehk ma tundun endale liiga vana, liiga uimase karu moodi, ebamoodne ja kohmakas, et sinna lillutama minna. Nagu mingi, öh, kummalise orientatsiooniga rauk või kes. Peaaegu, et pervert.
Kurb, mis. Eriti kuna võibolla on see tõesti vaid eelarvamus. Ja, on ka klubides käidud, mingitel üritustel, ei kunagi niisama, heast peast.
Oh, jälle luiskan. Aga need vabatahtlikud korrad olid küll hea üheksa-kaheksa-kümmegi aastat tagasi. Ning ega ma klubidest üleliia vaimustuses olnud. Ju olen juba sündinud sihuke vanur. Või on just see kunagine tantsuõpe rikkunud arusaamise, kuidas tantsimine käima peaks. Kus, kuidas, millise muusikaga.
Mulle meeldib plikast kinni hoida, nimelt. Mis ütleb juba kohe ära, et, nojah, olgu see DJ nii maailmakuulus kui tahes ja miksigu kui erinevaid stiile tahes… ma ei saaks hakkama selle hüppamise-kargamise-eneseväänutamisega.
Heh, ma kõlan nagu tüüp, kelle koht oleks keskealiste tantsuõhtul, nagu neid millalgi peeti ja võibolla peetakse praegugi. Reinlender ja labajalavalss… üldiselt polka ja jenka.
Nii hull küll ei ole. Eks igaühe muusikalised eelistused kuuluvad aega, kui oldi tark, teati maailmast kõike ja eespool tundus olevat ainult helesinine taevas. Ja, võibolla on see küll soovmälestus, see aeg käis asi ikka nii, et võtsid plikast kinni ja muudkui nõksutasid. Hüppamist-kargamist oli ka, aga meelde jäävad ikka need hetked, kui käsi seljalt natuke libises.
Mnjah.
Küll ikka võib mälestustesse ära langeda. Mingi point võiks ju ka olla, olgu või kergelt lubjakalik.
On ju teada misasi on tegelikult tantsimine. Puhas seesamune ju või õieti eelmäng. Üks mu sõber, hämh, isegi väitis kord, et kui va vanainimeste asi hakanud nagu käest minema või nii, siis vedanud ta naise tantsu õppima. Oeh, ma nüüd punastan muidugi, aga väidetavasti olnud abi. Rütmitunne ja oskus oma keha kontrollida, eks ole.
Oi, mul on praegu natuke piinlik niisugust juttu rääkida, isegi.
Miks seda siis teha? Eks kord, kui ma märkasin, et jalakene tahab tatsuda ja piruetikest põrandale joonistada, tuli pähe, et sellest, kas inimesed tantsides teineteisel käsipidi küljes on või vehklevad eraldi, võib ära rippuda, mismoodi edasi läheb. Teist hoides tunnetate te teda paremini, kas tal on samasugune rütmitunne, kuidas ta liigutab. Vaiksemat sorti muusikaga saate juttu kah veel ajada, ehk siis lusikat kõrva. Jube hea viis tutvuda, tundma saada, otsustada, nii ühel kui teisel. Ja tuttava inimesega… noh, on kuidagi perspektiivsem tunne. Ning võibolla vastupidi, et kui sa ei kuule midagi, sest musoon lööb kõrvadest aju välja, ainult rabeled, tegelikult aru saamata, kes see teine õieti on… noh, tulebki selline hüplik üheöösuhe, võibolla.
Ah, ju ma elan oma komplekse välja, mis muud.

Üks vastus to “Tants ja tagaajamine”

  1. lugeja november 12, 2010 kell 10:14 e.l. #

    Eks ta nii ole. Vanemad inimesed veel mäletavad Tombis (ja ka mujal) sageli toimunud balle.
    Bigband mängis ja rahvas oskas kõik foksi ja rumbat jne.

    Ehhh, olid ajad……

Lisa kommentaar

